Skontaktuj się z nami tel. +48 22 446 83 80

Bali 4.2 – szykuje się HIT!

Już niebawem, w sezonie 2021 będziemy mogli pożeglować nowym katamaranem Bali 4.2. Po bliższym przyjrzeniu się tej jednostce, nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli postawić stopę na jego pokładzie. Zapowiada się naprawdę interesująco!

Bali 4.2 – pierwsze wrażenie

Kto wcześniej zwrócił uwagę na katamarany Bali, ten wie, że wszystko w nich podporządkowane jest jednemu celowi – ma być wygodnie! Nie jest to może najlepszy katamaran do żeglugi dookoła świata, czy pokonywania wzburzonego morza, ale nie ma sobie równych podczas rodzinnych wakacji, gdy liczy się wypoczynek w zatoczkach i częste postoje na kotwicy.

Na zewnątrz

Podobnie jak w przypadku innych konstrukcji Bali, na jachcie znajdują się trzy przestrzenie do spędzania wolnego czasu: kokpit rufowy, platforma słoneczna na decku oraz obszerny kokpit dziobowy zastępujący klasyczną siatkę.

Bali 4.2 widok od rufy na katamaran
Bali 4.2 widok od rufy

Kokpit rufowy – Mesa

W celu optymalnego wykorzystania przestrzeni, kokpit rufowy został połączony z mesą jachtu. Dzięki temu, zamiast dwóch stref z oddzielnymi stolikami, otrzymujemy jedną – znacznie przestronniejszą. Rozwiązanie to, zastosowane we wcześniejszych modelach, stanowi znak rozpoznawczy katamaranów Bali.

W kokpicie znajduje się olbrzymi, prostokątny stół z kanapą w kształcie litery L oraz dwa obszerne fotele rozdzielone szafką. W tylnej części kokpitu znajduje się dodatkowo trzyosobowa kanapa.

Od tyłu, kokpit zamykany jest wrotami typu „garażowego”. W ciepłe dni drzwi są podnoszone i chowane pod sufitem, opuszczane natomiast, gdy temperatura spadnie poniżej naszego progu komfortu.

Bali 4.2 mesa i kokpit w jednym
Bali 4.2 messa i kokpit w jednym

Wentylację kokpitu zapewniają wspomniane wcześniej wrota rufowe, rozsuwane, duże przesuwne okna po bokach oraz drzwi i okno w części frontowej. Trudno sobie wyobrazić lepszą wentylację, gdy płyniemy pod wiatr lub stoimy na kotwicy lub boi.

Projektant zadbał również o design. W stosunku do wcześniejszych modeli Bali podobnej wielkości, za sprawą detali i materiałów wykończeniowych, kokpit sprawia wrażenie bardziej eleganckiego.

widok od rufy
widok od rufy

Platforma słoneczna na decku oraz Flying Bridge

Na decku, skąd roztacza się dobry widok na całą jednostkę, znajduje się stanowisko skippera wraz z kołem sterowym i linami do obsługi żagli. Znalazło się tu również miejsce na dwa materace oraz, dodatkowo, wyprofilowaną ławkę dla dwóch osób. Takie rozwiązanie pozwala załodze na towarzyszenie skipperowi podczas żeglugi.

pokład katamaranu bali 4.2 rysunek
Bali 4.2 pokład

Kokpit dziobowy

Kokpit dziobowy ze sztywnym pokładem słonecznym zamiast siatki, rozpostarty jest między kadłubami. W kokpicie znajduje się mały stolik z kanapą dla 2-3 osób.

Cechą charakterystyczną katamaranu Bali 4.2, niespotykaną na innych jednostkach o podobnej wielkości, jest przejście między wnętrzem jachtu a kokpitem dziobowym. Aby dostać się na dziób, nie trzeba wychodzić na półpokłady. To fantastyczne rozwiązanie, zarówno pod względem wygody, jak i bezpieczeństwa dzieci i „mniej żeglarskiej” załogi.

bali 4,2 wizualizacja od dziobu
Bali 4.2 widok od dziobu

Wewnątrz jachtu

Kabiny

Bali 4.2 występuje w kilku wersjach zabudowy, ale zapewne w czarterze najpopularniejsza będzie wersja z czterema dwuosobowymi kabinami i czterema łazienkami oraz kabinami skipperskimi w części dziobowej.

Bali 4.2 ułożenie 4 kabin wnętrze rysunek
Bali 4.2 układ 4 kabinowy

Ciekawostką jest to, ze stocznia przewidziała dwie wersje toalet:
– duże z własnym prysznicem, lub
– mniejsze z oddzielną kabiną prysznicową, wspólną dla dwóch kabin w każdym kadłubie.

Sami nie wiemy, które rozwiązanie jest lepsze. Z jednej strony wygodna jest toaleta większa, ale dzięki oddzielnej kabinie prysznicowej, toaleta zawsze pozostaje sucha.

układ wnętrza rysunek
Bali 4.2

Kambuz

W kambuzie znajdują się dwa blaty robocze – jeden, w części przedniej, z kuchenką, w kształcie litery L oraz drugi, po przeciwnej stronie, ze zlewem.

Brakuje wam czasem miejsca w jachtowej lodówce? Nie na Bali 4.2. Obszerna lodówka znajdująca się w części łączącej kambuz z kokpitem, ma pojemność 326 litrów i zawiera dodatkowo zamrażarkę i dozownik schłodzonej wody pitnej.

widok od strony kambuza
Bali 4.2 widok od strony kambuza

Stolik nawigacyjny

Miejsce na mapy również się znajdzie. W przedniej części jachtu, naprzeciwko kambuza usytuowany jest stolik nawigacyjny. Z dostępnych obecnie wizualizacji nie wynika, czy pod stolikiem będzie znajdowało się wysuwane siedzisko, czy też skipper będzie musiał skorzystać z dostawianego krzesełka.

Bali 4.2 – podsumowanie

Na pytanie, czy podoba się nam Bali 4.2, bez wahania odpowiadamy – TAK! Podobnie jak inne katamarany Bali, zaprojektowany jest z myślą o kliencie ze sprecyzowanymi wymaganiami – oczekującego podczas wakacji maksymalnej wygody. Na czarter w Chorwacji – jak znalazł.

profil jachtu rysunek

Co nam się podoba

  • połączenie kokpitu z mesą jachtu, dzięki czemu uzyskano duży, wygodny stół dla całej załogi
  • zamiast standardowej siatki na dziobie sztywny kokpit z bezpośrednim wejściem do kambuza
  • duży pokład słoneczny na decku obok koła sterowego – skipper nie musi być osamotniony
  • duża lodówka

Co nam się podoba mniej

Mimo, że katamaran Bali 4.2 bardzo nam się podoba, obawiamy się, że podczas żeglowania w trudnych warunkach, fala może nieprzyjemnie uderzać w dno przedniego kokpitu, powodując hałas i drgania kadłuba.

Pierwsze Bali 4.2 mają opuścić stocznie w lutym 2021. Oficjalna premiera będzie miała miejsce podczas targów Boot Dusseldorf w kwietniu. Możemy się zatem spodziewać, że spotkamy je na Morzu Śródziemnym już w najbliższym sezonie. Stawiamy, że katamarany Bali 4.2 staną się bardzo popularnym modelem we flotach czarterowych. Obecnie do czarteru dostępne są dwie jednostki – w Chorwacji i Grecji.

Zdjęcia: Bali Catamarans

Dane techniczne

  • Długość (LOA): 12,85 m
  • Długość linii wodnej: 12,27 m
  • Maksymalna szerokość: 7,07 m
  • Zanurzenie: 1,10 m
  • Silniki: 2 x 30-45 KM
  • Zbiornik paliwa: 800 l
  • Zbiornik wody: 860 l
  • Lodówka z zamrażarką: 326 l

 

 

Posty w kategorii

Czarter jachtów na Majorce

Nowa baza Navigare na Majorce

Dobra wiadomość – przybywa nam nowych miejsc do czarterowania. W nadchodzącym sezonie Naviagre Yachting... więcej »

zobacz więcej

Navigare zmienia bazę w Grecji – Agios Kosmas w Elliniko

Z początkiem nowego sezonu 2018, Navigare Yachting przenosi swoją bazę w Grecji z Lavrio... więcej »

zobacz więcej
Bavaria c38 okładka

Bavaria C38 – idzie nowe!

Bavaria C38 to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier nadchodzącego sezonu żeglarskiego.

zobacz więcej

Punt

Stryjeńskich 15A lok 5 (1 piętro)

02-791 Warszawa

tel. +48 22 446 83 80

fax +48 22 894 00 42

 

info(@)punt.pl

MENU